divendres, 4 de novembre del 2011

La dona i la publicitat (I)

La publicitat té un objectiu molt clar: dirigir el nostre consum cap els productes que apareixen en els anuncis. Però, a més a més, la publicitat ens ajuda d'una manera  molt clara a la creació de la nostra identitat com a persones.




Cal que estem atents als missatges que ens arriben amb la publicitat, i siguem capaços i capaces de llegir-los d'una manera crítica. Mireu aquest anunci de TV i contesteu les qüestions següents: 


1.   Es dóna alguna situació d'inferioritat i/o de dependència entre les persones que apareixen en l'anunci?
2.   Hi ha alguna persona que vegi atacada la seva dignitat?
3.   D'acord amb l'anunci, quins son els rols tradicionals de les dones i dels homes?
4.   Creus que seria possible un anunci com aquest avui dia?

Aquest exemple d'anunci sexista es podia veure a la TV que miraven els vostres pares i mares. Per tant, podríem pensar que es tracta d'una cosa del passat. Però, desgraciadament, tal i com anirem descobrint, la publicitat actual encara incorpora massa sovint missatges sexistes com els de l'anunci que acabem de veure. 




Per a poder identificar i combatre la publicitat sexista,  primer hem de saber-la definir:

Es tracta d'aquella publicitat que representa a les dones d'una manera indigna, ja sigui utilitzant el cos de la dona com un objecte, o bé utilitzant la imatge de la dona associada a comportaments tradicionals discriminatoris.  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada